COSTES JUDICIALS I INSOLVÈNCIA

Estic condemnat a costes de 10.500 € per un recurs que he perdut i jo no tinc efectiu per pagar. La meva nòmina és de 900 € x 12 pagues. Visc amb el meu pare pensionista i no tinc propietats. Què he de fer i com? Ningú m'ha notificat formalment la sentència.

Basic
ABOGADO BALEARES Vicente Autonell

Abogado de Inca especializado en Derecho Penal

VER PERFIL
Contestado

Lo primero que tiene que hacer es hablar con su Abogado. Luego ver el resultado de la tasación de costas practicada en el Juzgado, en la actualidad, el salario mínimo establecido para el año 2013 es de 645,30 euros mensuales, en cuanto el resto hasta los 900 euros, se le podrá embargar el 30% de dicho sobrante mensualmente y hasta el pago total de la deuda, intereses y costas, pues la reclamación por las costas, también las genera. Sé que es una mala noticia, pero yo lo que haría, en la medida de sus posibilidades, es ofrecer el pago de 5000 euros ya, y si lo aceptan, descansa, y si no, le embargarán el 30% de 254,7 euros, esto es, 76,41 euros, que tampoco debe suponerte un gran quebradero de cabeza, pues vives con tus padres. vicenteautonell@hotmail.com

Basic
Jonás Navarro Caballo

Abogado de Barcelona especializado en Derecho del Trabajo

VER PERFIL
Contestado

Benvolgut amic/ga, és probable que la sentencia li hagin enviat directament al seu advocat o procurador, els hi ha de demanar a ells, de totes formes, si no li donen por demanar-la vostè directament al Jutjat que l’hagi dictat . Pel que fa a les costes, si no les paga tractaran d’embargar-li els bens que puguin trobar, immobles, vehicles, joies, comtes corrents, etc. El salari no l’hi podran tocar perquè no supera el mínim embargable, que és el doble del salari mínim interprofessional. Ara bé, el deute un cop executat no prescriu, és a dir que serà un deute de per vida. Si li arribes cap embargament o trava de comtes, pot comptar amb el nostre despatx.